180
Olvasóterem Megjelentek a hazai utakon az első Magyarországon gyártott Hardox In My Body konténerek
december 3., 2019 08:32 CET

Megjelentek a hazai utakon az első Magyarországon gyártott Hardox In My Body konténerek

A Mátiz Kft. az első cég Magyarországon, amely Hardox kopásálló acélokból kezdett erős és könnyű görgős, emelőhorgos konténerek gyártani. A modernizált konténerek mostantól büszkén hirdetik a Hardox In My Body koncepciót a magyar utakon is.

A petőfibányai telephelyű Mátiz Kft.  több éves tapasztalattal rendelkezik speciális célú konténerek gyártásával és tervezésével amelyekben elsősorban újrahasznosítható ipari melléktermékeket, fémhulladékokat szállítanak. Egy ideje gyártottak már - a hagyományos lágyacélt kiváltandó - Strenx 700MCE nagy szilárdságú acéllemezekből is termékeket, de ebben az évben a következő nagy lépés konténereik továbbfejlesztése volt Hardox 450 lemezekre. Az új Hardox konténerek igazi csapatmunka gyümölcsei, ahol a Mátiz Kft és az SSAB szakemberei mellett az Inotal ZRt. apci gyáregysége – mint végfelhasználó - is jelentős szereplőként részt vett a termékfejlesztés folyamatában, engedélyeztetési eljárásokban.

Ezek a konténerek zömmel a közutakon vannak, és az alumínium kohósalakot az alumíniumgyárból szállítják a salak újrahasznosítását és tárolását végző apci létesítménybe. Az SSAB termékfejlesztő mérnökeinek, a nyitott, felelősségteljes végfelhasználói hozzáállásnak, az innovatív műszaki gondolkodásnak és az SSAB magyar csapatának köszönhetően a Mátiz Kft., a hagyományos acélból készültekhez képest jóval erősebb Hardox In My Body konténereket keltett életre.

Gazda Tibor, a Mátiz Kft. tulajdonosa:

 „Az SSAB és a Hardox In My Body program értékesítési, marketing, műszaki és logisztikai támogatása teljesen egyedülállóvá tette termékeimet a hazai piacon. A Hardox In My Body logot viselő termékek kiváló minőséget garantálnak akár a hazai, akár a külföldi ügyfeleim számára. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ezek az új, erős, energiahatékony 25m3-es konténerek 700 kg-al nagyobb hasznos terhet, hosszabb élettartamot, alacsonyabb karbantartási, üzemanyag- és leállási költségeket jelentenek az ügyfeleknek, mint a lágyacélból készült, régi, elavult konstrukciók. A hagyományos termékek tömege 2,4-2,5tonna volt darabonként, az új Hardox konténerek csak 1,7tonnát nyomnak! Az S235, S355 -nél jóval erősebb, keményebb, mégis szívós Hardox acél, a jellegzetesen hajlított oldalfalakkal fölöslegessé tette a lágyacélból készült konténereknél szükséges hegesztett, nehéz bordákat, merevítéseket és lejjebb tudtam menni az anyagvastagsággal is. Csak durva becslések alapján, ezekkel a konténerekkel minden 10. utazás ingyenes lehet a vevőim számára a régi verziókhoz képest a jelentősen megnőtt hasznos tehernek köszönhetően. És az alacsonyabb üzemanyag-, karbantartási költségekről, hosszabb élettartamról még nem is beszéltünk! Ezek kőkemény, számosítható tények, nem csak divatos marketing érvek. Bízom benne, hogy ezek a termékek kaput nyitnak más ipari szegmensekben is, például a fémhulladék újrahasznosítással, gyűjtéssel, feldolgozással foglalkozó vevők felé. Jelenleg is már vannak ajánlatkéréseim új partnerektől, az érdeklődés nagyon jó és ígéretes. A magyar mellett a regionális és egyéb külföldi piacokat is szeretnék fokozatosan megcélozni, ugyanis az SSAB termékfejlesztő mérnökei szerint ezek az új, magyar konténerek jelenleg a legmodernebbek közé tartoznak, nemzetközi mércével is.”

Hertelendi Ákos, az INOTAL Alumínium- és Salakfeldolgozó Zrt. apci gyáregységének igazgatója és Guzsal Dávid műszaki osztályvezetője kifejtették: - Ezek a konténerek nagyon gyakran úton vannak és szállítják az alumínium kohósalakot Inotától Apcig, Apcról pedig üresen Inotáig. Az éves futásteljesítmény jelentős. Érdekeltek vagyunk az új Hardox konténerekben, amelyek segítenek cégünk kiadásait csökkenteni az alacsonyabb üzemanyag-, karbantartási, állásidő-költségeknek és természetesen a jóval nagyobb hasznos tehernek köszönhetően. Az SSAB csapatával és Gazda Tibor Úrral megállapodtunk abban, hogy jövőre újra találkozunk, leülünk és kiértékeljük a gyakorlati tapasztalatokat. Nagyon kíváncsiak vagyunk az eredményekre.”

 

 

 

Balról jobbra: Guzsal Dávid, Hertelendi Ákos (INOTAL Zrt.), Ivan Mika, Madai Krisztián, Stefan Keischnigg (SSAB) , Gazda Tibor (Mátiz Kft.)